Polisen (mycket text)

Som ni vet så har jag pratat om att jag vill bli polis när jag blir äldre. Detta är verkligen något jag vill, ingen tror mig riktigt när jag säger att jag ska bli det men jag menar det verkligen. När jag kollar på tv och ser typ 'Sos Västkust' och ser att det är poliser med (kvinnliga) så blira jag så fascinerad, jag ber alla vara tysta och höja så jag kan få kolla. Jag har alltid tyckt det värkat häfftigt och så och nu har jag bestämt mig Jag SKA bli polis!
Jag vill helst jobba i det yttre befället. 

Men det är ju vissa saker man behöver kunna och man måste ha Vissa GRUND betyg för att komma in på det gymnaiumet.

Grund betyg.
Svenska B
Samhällskunskap A
Historia A
FysiskaTester men kommer få göra innan blir polis:
Kondition: 2000m Max 10 minuter.
Simning: 200m bröst sim, 25m ryggsim utan bentag, och hämta en docka på 1,5 metersdjup.
Hinderbana, Kullerbyta, Accelarition. mm.
Styrketest: Lyfta en docka på 77 kg släpa den 100m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0